vrijdag 13 februari 2009

Gnocchi



Men neme:
Aardappels (kruimig)
Bloem
Eierdooier
Blauwe kaas
Room
Champignons
Peper
Rucola
Aardappels koken, prakken. Met eierdooier en bloem deeg maken. Lange sliert rollen en stukjes van 2 cm snijden. Met een vork ribbels erin maken. Waarom weet ik niet, staat leuk denk ik. Koken in ruim water. De gnocchi zijn klaar als ze boven komen drijven.
Bak champignons en smelt de kaas in de room. Peper. Saus over de gnocchi. Op een bedje van rucola.
Misschien moet ik vaker oefenen want ik vond de gnocchi niet heel boeiend. Misschien heb ik de laatste tijd teveel rucola gegeten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

zout in de gnocchi?

Maz zei

@splut: ja zoiets. Of iets spannends. Kruiden ofzo. Of kaas. Dat doet het altijd goed. Nu waren het gewoon klompjes deeg.

Maz zei

Vandaag was het wel lekker! Verhouding saus-rucola-gnocchi was beter denk ik. Of de gnocchi waren kleiner.